Pares Solidaris, Fills Voluntaris

Què és

Es tracta d'una experiència de voluntariat que proposem a pares, mares, fills, filles (de 3r i 4t de secundària) i a l'equip docent i d'administració i serveis, és a dir, a tota la Comunitat Educativa.

En què consisteix

Els Menjadors de la Mare Teresa de Calcuta són una iniciativa de l'ordre religiosa de les Germanes Missioneres de la Caritat.
Elles, conjuntament amb un bon equip de voluntaris i voluntàries, obren diàriament el menjador per oferir un plat calent a les persones que ho necessiten, indigents o persones que no tenen prou recursos.
Segons la Generalitat, a Catalunya hi ha actualment unes 8.000 persones que viuen sense sostre, entre indigents, famílies monoparentals, immigrants sense vivenda i persones en procés d'integració social. Sobre una població de 6 milions d'habitants, estem parlant de més d'un de cada 1.000 ciutadans.
Aquest projecte ofereix un àpat al dia, fent tres torns d'aproximadament 150 persones cada torn.

Quan

Nosaltres, l'Escola Arrels, participem un dissabte al mes en els Menjadors de la Mare Teresa de Calcuta.

Curs 2012-2013

• 20 d'octubre

• 10 de novembre

• 12 de gener

• 2 de febrer

• 16 de març

• 6 d'abril

• 11 de maig

• 1 de juny

Què fem

Quedem a la porta principal de la nostra escola a les 9 hores.
Arribem a les 9:45 al menjador, a la Plaça de Sant Agustí 2.
Quan arribem ens repartim els voluntaris: uns quants anem a la cuina a acabar de preparar quelcom que faci falta i la resta comença a preparar el menjador i serveix el menjar.
El primer torn comença a les 10:30 i així successivament fins als tres torns. Quan s'acaba un torn, ho preparem tot per al següent.
Generalment acabem cap a les 12 hores del migdia.

Com apuntar-se

Si vols viure l'experiència demana informació al teu tutor, al Javier Albajar o a la Pilar Cuesta.